Àrees / <b>Àrea laboral</b>

Àrees / Àrea laboral

1. SEGUIMENTS LABORALS

A través del Programa d’inserció i seguiments laborals acompanyem la persona amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual durant la seva integració al món laboral, i apliquem la metodologia del treball amb suport, un model d’èxit que facilita la incorporació i garanteix la continuïtat de les persones amb discapacitat intel·lectual a les empreses. Proporcionem acompanyament in situ a la persona durant tota la seva vida laboral, i regulem la intensitat d’aquest acompanyament en funció de les diferents necessitats que pugui presentar aquesta persona al llarg del temps.

SEGUIMENTS LABORALS
  2. CURS DE FORMACIÓ OCUPACIONAL CONNECTA

El curs de formació ocupacional Connecta és un programa formatiu teoricopràctic que permet adquirir i millorar les habilitats de les persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual.

L’objectiu d’aquest programa és que els participants desenvolupin els coneixements, les capacitats, les destreses, els comportaments laborals i les competències professionals necessaris per afavorir la seva integració laboral al mercat de treball ordinari.

Dissenyem itineraris d’inserció laboral individualitzats i personalitzats per a cada un dels participants, amb la finalitat que puguin tenir accés a un lloc de treball en una empresa del territori.

CURS DE FORMACIÓ OCUPACIONAL CONNECTA
  3. CURS D’AUXILIAR DE VENDA I ATENCIÓ AL CLIENT EN GRANS SUPERFÍCIES

És una formació que la Fundació Astrid 21 realitza a través del programa Incorpora de l’Obra Social La Caixa, en col·laboració amb l’associació Clúster Èxit Girona.

Per mitjà d’aquest curs oferim una formació teòrica i pràctica adaptada a les persones amb discapacitat intel·lectual que els aporta una formació qualificada i específica per millorar la seva ocupabilitat en l’àmbit del comerç de grans superfícies. Té una durada de tres-centes hores, a través de les quals les persones que hi participen obtenen la capacitació tècnica i professional de reposadores de grans superfícies i magatzems, així com la millora de les seves competències transversals. El curs culmina amb unes pràctiques en una empresa especialitzada en aquest sector, amb possibilitat de finalitzar amb un contracte laboral.

CURS D’AUXILIAR DE VENDA I ATENCIÓ AL CLIENT EN GRANS SUPERFÍCIES
  4. PROSPECCIÓ

Enguany hem posat esforç a mantenir la relació de confiança amb les empreses que durant aquests trenta-quatre anys de vida d’Astrid 21 han contribuït de manera activa a crear oportunitats laborals per a persones amb discapacitat intel·lectual.

Amb algunes d’elles fa molts anys que vam formalitzar les primeres insercions laborals, i anys després han tornat a ampliar les plantilles contractant nous treballadors amb discapacitat intel·lectual. Amb totes elles, també, hem iniciat de nou la col·laboració identificant possibles llocs de treball i fent una anàlisi de les necessitats de l’empresa, per poder-los presentar un candidat o candidata adient que compleixi les seves expectatives. D’aquesta manera garantim un bon encaix entre empresa i treballador.

La qualitat de la prospecció d’empreses que duem a terme a Astrid 21, així com el contacte continuat que hi mantenim, va més enllà de la prospecció inicial. Suposa crear i mantenir una relació de confiança, en la qual l’empresa, sempre que ho requereixi, trobi el suport i l’assessorament personalitzat que necessita de nosaltres.

Durant l’any 2022 hem visitat més de setanta empreses de la província de Girona per presentar el projecte de la Fundació i cercar la seva col·laboració amb convenis de pràctiques o contractes laborals per a les persones que atenem des dels diferents programes d’inserció laboral.

PROSPECCIÓ

COL·LABORA AMB NOSALTRES.