Àrea de Vida Adulta i Lleure

Vida adulta, pis amic: convivència d’universitaris amb persones amb la Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual per facilitar la seva emancipació.

Pis Amic

Pis Amic és un projecte de l’Àrea de Vida Adulta i Lleure que promou la convivència entre persones amb síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual i estudiants de la Universitat de Girona, amb l’objectiu que les persones que hi participen s’integrin plenament en la societat. Els joves conviuen en un pis situat a la Residència d’Estudiants RESA–Montilivi. Al llarg del 2018 han participat en el projecte Pis Amic un total de quatre persones.

Suport a l’Autonomia a la pròpia llar: vida adulta

Des del desembre de 2015 un dels joves que havia participat en el projecte Pis Amic va decidir emancipar-se i anar a viure sol. A través de l’equip de professionals de l’entitat i l’Àrea de Vida Adulta i Lleure, aquesta persona ha rebut el suport necessari en les activitats d’organització de les tasques quotidianes, i actualment gaudeix d’una vida autònoma, estable i satisfactòria.

Vida adulta, Pis amic: convivència d’universitaris amb persones amb la Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual per facilitar la seva emancipació.
Vida adulta i lleure. Participacio Jornada Capacitats per la Dansa

Lleure

El Programa de Lleure Educatiu ofereix un espai d’oci per als joves amb síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual amb l’objectiu d’incrementar la seva qualitat de vida mitjançant activitats lúdiques, a través de les quals es potencien les relacions interpersonals i socials i s’aporta benestar i satisfacció personal.

Durant l’any 2018 hem dut a terme les següents activitats:

Activitats dirigides a fomentar l’expressió corporal i emocional: Dansa i Teatre.
Activitats formativoeducatives: Informàtica.
Activitats dirigides a potenciar l’autonomia i la socialització: Les colles d’amics.
–  Activitat dirigides a fomentar la salut: Cuina, Bàsquet i Piscina.

Durant el 2018 han participat en les diverses activitats de lleure un total de setanta-set persones, amb edats compreses entre els 17 i els 65 anys.

Atenció psicològica

L’objectiu principal d’aquest servei és oferir i facilitar un espai d’escolta i acompanyament en el procés vital de la persona i la seva família. Durant el 2018 el Servei d’Atenció Psicològica n’ha atès un total de quatre.

Vida adulta i lleure: atenció Psicològica a Astrid-21
Vida adulta i lleure: Trobada Grups Autogestors a Vic organitzada per Down Catalunya

Grup d’autogestors

Des de l’any 2011 fem un pas més cap a l’autorealització i autodeterminació de les persones amb discapacitat intel·lectual. El Grup d’Autogestors d’Astrid-21 s’ha reunit periòdicament amb l’objectiu de crear un espai propi d’expressió i de debat sobre assumptes d’interès. Gràcies a això, els participants han tingut l’oportunitat de dirigir la seva pròpia vida i de participar activament en la societat. Al llarg del 2018 hi han participat un total de set persones.

Prospecció

Durant el 2018 hem visitat setanta empreses de la província de Girona per presentar el projecte de la Fundació i cercar la col·laboració mitjançant convenis de pràctiques i/o contractació laboral dels usuaris de l’entitat. Es tracta d’empreses majoritàriament dels sectors del comerç i de la indústria, però també s’han obert nous camins en el món sanitari, de la construcció, de l’hostaleria o de les oficines i despatxos, entre altres.

Hem acompanyat gairebé trenta persones en període de pràctiques, una experiència satisfactòria tant per a les empreses com per als i les alumnes. Les pràctiques segueixen sent una eina essencial en el procés de formació i entrada al mercat laboral.

Al llarg del 2018 s’han incorporat al mercat laboral ordinari trenta-dues persones, totes elles amb contractes de llarga durada, superiors a sis mesos. Cal remarcar que el 88,32% de les contractacions de persones amb discapacitat intel·lectual que s’han formalitzat al llarg dels gairebé trenta anys de vida d’Astrid-21 han sigut contractes indefinits, mentre que només un 11,68% contractes temporals.

Vida adulta i lleure: col·laboració entre Caixabank Girona i Astrid-21